Saturday 14 April 2012

Nasi Arab Ala Tanah Melayu..

Salam ceria..salam sejahtera..
Hari ini Mari Makan akan berkongsi rasa bersama pembaca mengenai Nasi Arab..dalam entri ini, nasi arab ala tanah melayu adalah masakan yang dibuat berdasarkan adaptasi makanan arab dengan makanan orang kita. Biasanya nasi arab ini adalah Nasi Mandy atau Nasi Bukhari dihidangkan bersama lauk daging,ayam atau kambing tanpa kuah. Jadi, untuk memenuhi selera orang timur macam kita ni, masakan arab ala orang Melayu telah diperkenalkan oleh MM's Bukhari Rice House Restaurant, Kota Bharu dihidangkan dengan menu pelbagai pilihan. Antara menu yang dihidangkan bersama Nasi Bukhari oleh restoran ini adalah seperti lauk Ayam Goreng Berempah,Kambing Stew, Daging Masak Kerutuk, Ayam Masak Tandoori, Kari Kepala Ikan (menu ini adalah pilihan, kalau ambik semua maunye kopak duit anda..hehe), serta dihidangkan secara pakej percuma iaitu kuah dalca atau salad timun, sambal serta parpadom rangup lagi enak.
                Berdasarkan testimoni beberapa pelanggan yang pernah mencuba masakan restoran ini (lebih kurang 20 orang sukarelawan), rata-rata ramai yang memberi komen masakan ini berselera serta memenuhi cita rasa tempatan walaupun masakan yang disediakan ini adalah masakan Timur Tengah. Ahmad (nama sebenar dia lagi panjang), 35, seorang kerani di salah sebuah bank di sekitar Pasir Mas menyifatkan masakan di restoran ini memberi kelainan dalam memperkenalkan masakan mereka. Ini kerana masakan arab diadaptasikan dengan selera tempatan mampu memberi selera yang sukar untuk dicari dan citarasa yang istimewa bagi setiap yang mencubanya.
                 Jadi, apa yang ditunggu lagi, ayuh kita ke MM's Bukhari Rice House Restaurant untuk merasai nikmat yang tiada tandingan ini. Nasihat dari Mari Makan..."Tunggu apa lagi bro,JOM Makan...!!!"haha..

p/s: Nantikan menu masakan terbaru dari MM's Bukhari Rice House tidak lama lagi..Mari Makan tak sabar ingin mencubanya..tungguuuuu....!!!!

No comments:

Post a Comment