Tuesday 19 June 2012

Pencuci Mulut Sambil Bersantai

Assalamualaikum..Salam Sejahtera para pembaca sekalian..dah 3 minggu Mari Makan tak sentuh blog ni..hehe..bz jek memanjang kan..tu la..sape suh jadi blogger, memang selalu kena update blog kalau dah jadi blogger nih..Maklumlah, sekarang kan musim Euro 2012..selalu tersengguk-sengguk la kat meja kalau siang hari..Mari Makan sokong pasukan negara Jerman, anda pulak bagaimana? hehe..macam iklan kat TV3 pulak..Mari Makan sokong Jerman sebab anak teruna Mari Makan asyik dok pakai jersi Jerman je yang Mama dia belikan..haha..memang alasan tak boleh blah..
Apa pun, dalam entri kali ini, Mari Makan nak highlight pasal desert atau pencuci mulut yang korang boleh try kat MM's Bukhari Rice House..tentu korang tanya kenapa MM's Restoran je Mari Makan duk suggest..ape nak peliknya, dah Mari Makan yang usahakan restoran tu bersama ibunda Mari Makan..heheheh..jangan marah..tp Mari Makan memang ingin berkongsi makanan yang dimasak oleh ibunda Mari Makan kerana resipi yang beliau masak memang susah nak cari kat mana-mana sekalipun tambahan lagi resipi tu adalah warisan turun temurun keluarga Mari Makan.
Bercakap pasal pencuci mulut tadi, apa yang special kat sini adalah menu Pulut Mangga atau dikenali dengan Pulut Pauh dalam bahasa tempatan Kelate nih. Menu ni berasal dari Thailand jugak, biasanya kita makan pulut Durian, tapi dengan Mangga pun kita boleh buat desert bersama pulut dan berkuah santan yang dimasakan dengan resipi tersendiri. Kalau menu ni terhidang kat atas meja, pasti Mari Makan akan belasah dulu..hehehe..
Dengan pilihan buah mangga yang masak ranum serta manis, memang sesuai untuk dijadikan pencuci mulut untuk kita makan sambil bersantai di sebelah petang. Mari Makan cadangkan anda semua sila berkunjung ke MM's Bukhari Rice House untuk menikmati hidangan ini sambil bersantai di tepi sawah padi yang menghijau. Ya, restoran dilingkungi dengan sawah padi yang luas seluas mata memandang. Memang pada sebelah petangnya, angin yang bertiup umpama kita berada di tepi pantai sambil menikmati pencuci mulut ini pastinya membuat diri kita rasa tenang dan harmoni. Keadaan ini bagus untuk kesihatan kita, betul tak? Apa tunggu lagi, jom ke MM's Bukhari Rice House. Segalanya ada di sini.

p/s: Mari Makan akan upload gambar restoran untuk tatapan anda semua sedikit masa lagi. Dan tunggu resipi istimewa yang akan dikongsi dengan pembaca semua.

No comments:

Post a Comment